emlakcilar-ve-emlak-ofisleri-icin-crm-sistemi

Emlakçılar ve Emlak Ofisleri İçin CRM Sistemi

Açılımı Customer Relationship Management olan CRM, Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak çevrilir. Bu sistem, şirketlerin mevcut veya potansiyel müşterileri ile aralarındaki ilişkiyi en etkili, verimli ve kârlı hale getirmek için kullandıkları yöntemleri kapsar. Pek çok sektörde kullanılan önemli bir sistem olan CRM, emlak sektörü için de son derece önemlidir. Gayrimenkul sektöründe en çok kullanılan yazılımlar arasında CRM yer alır. Emlakçılar CRM sayesinde, gayrimenkul ticaretlerini, müşteri veri tabanı yönetimlerini, gerekli doküman yönetimini, hatırlatma ve iş takip süreçlerini rahat bir şekilde gerçekleştirebilir. Özellikle müşteri ilişkilerini en iyi şekilde yönetebilmek için iyi bir iletişim kurmayı da sağlar. Gayrimenkul CRM sistemleri, sektörde daha geniş ve güçlü bir etki oluşturarak bu sektörü geliştirmeyi amaçlar.

emlakcilaricincrm

Emlak CRM Sistemi Kullanmanın Kazançları

Emlak CRM sistemi kullanan emlakçılar ve emlak ofisleri, en büyük gelir kaynaklarından biri olan müşteri veri tabanlarını en verimli şekilde yönetip kullanabilirler. Bu sayede hız, ciro ve müşteri memnuniyeti konusunda fark yaratan bir hizmet sunabilirler. 

Emlak CRM sistemi kullanmanın bazı faydalarından söz etmek gerekirse,

  • Emlak CRM sistemi, veri tabanına kaydedilen her bir müşteriyi tüm detaylı ve önemli bilgileri ile kaydedilip doğru ve zamanında temas ve  istenen müşterilerin tüm detay bilgilerine her zaman her yerde hızlıca erişilebilmesini sağlar. 
  • Farklı kaynaklardan gelen referansları yönetmek, ölçmek, müşteri adaylarının kaynağını tespit etmek ve veri tabanındaki müşteri listelerini istenen şekilde filtrelemek için emlak CRM sistemi gerekli araçları sunar. Bu sayede zaman tasarrufu yapma imkanı verir.
  • Gayrimenkul alıcı-kiracı adayları ile sürekli iletişim halinde kalabilmek ve taleplerini kaçırmamak, her bir alıcı talebinden maksimum ciroyu elde etmek için bazı emlak CRM sistemleri otomatik takip sistemine sahiptir. Revy hem CRM hem de otomatik talep takip sistemi hizmetini veren bir uygulamadır. 
  • Bazı emlak CRM sistemleri  sayesinde aynı zamanda piyasadaki verileri incelemek ve ayrıntılı bir şekilde analiz yapmak da mümkündür.
  • Emlak CRM sisteminin sunduğu özel raporlar ve satış öngörüleri sayesinde gayrimenkul süreçleri hakkında daha derin bilgileri elde edilebilir. Bu sayede neyin işe yarayıp yaramadığı daha kolay anlaşılabilir.
emlak-ofisleri-icin-crm

Emlak CRM Sistemleri Neler Sağlar?

Emlak CRM sistemi içinde bulunan pek çok destek ve hizmet vardır. Bunlar sayesinde gayrimenkul sektöründe daha kazançlı ticaret yapmak mümkündür. Emlak CRM sisteminin sunduğu destekler arasında şunlar yer alır:

  • Görseller de dahil olmak üzere müşterilerin ve gayrimenkullerin bilgilerini düzenler ve kolay erişilebilir hale getirir.
  • Gayrimenkul satışına-kiralamasına ilişkin analizler ve raporlama özellikleri sunar. Bu özellikler sayesinde, emlakçılar müşterilerinin ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilir, daha doğru pazarlama stratejileri geliştirebilir ve gelecekteki satışları tahmin edebilir.
  • İletişim bilgilerini güncel ayrıntılar ile birlikte otomatik olarak düzenler.
  • Tıklama ve açma oranına göre müşterilerin ilgi duyup duymadığını tespit eder.
  • Uzakta bulunan emlak danışmanlarına, bulut yazılımı ve mobil uygulamalar sunarak destek olur.
  • Veri tabanı bakımı ve detayları ile ilgilenerek sistemin en verimli şekilde çalışmasını sağlar.
  • Yeni müşterileri sisteme ekleyerek sonraki adımları gösterir.

Emlak CRM sisteminin sunduğu tüm bu avantajlar, özellikle gayrimenkul satışları ve kiralamaları üzerinden daha fazla kâr elde etmeyi sağlar. Çünkü emlak CRM sistemi sayesinde emlakçılar, müşterileri ile sürekli iletişim halinde kalır ve en güncel bilgilere sahip olur. Bu da gayrimenkul sektöründe satışları etkileyen önemli faktörler arasında yer alır.

Müşteri ilişkileri yönetimi konusunda Revy CRM sisteminde aradığınız her şeyi bulabilirsiniz. Verimliliğinizi artırmak, satışlarınızı yükseltmek ve süreçlerin tümünü tek bir uygulamadan yönetmek için siz de Revy CRM sistemini tercih ederek başarılı ve güvenli gayrimenkul satışlarına imzanızı atabilirsiniz.

Yorum Yap

Günümüzde, birçok hizmet sektöründeki müşteriler, yaşamak istedikleri deneyimler için hizmet alıyor ve ödeme yapıyor. Değişen ve gelişen dijital dünyada emlak danışmanları da daha iyi satış yapabilmek için müşterilerine en iyi deneyimleri sunmak zorunda. Çünkü müşterilerin artık beklemeye tahammülü yok. Müşteriler, emlak danışmanına sordukları soruların cevabını kısa sürede almak istiyor ve daha verimli, hızlı hizmet talep ediyorlar. Bu durumda, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve onlara mümkün olan en kısa sürede uygun cevapları verebilmek için uygulamalara, teknolojik gelişmelere ihtiyaç duyuluyor....

Ancak, emlak danışmanlarının işlerini hızlı ve kaliteli yapmasını engelleyen birtakım sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlardan bazılarını sizler için listeledik:

Alıcı Yönetimi Eksiklikleri:

Sınırılı müşteri takip araçları nedeniyle satış fırsatlarının kaçırılması

Portföy ve Mülk Sahibi ile İlgili Sorunlar:
Mülk sahiplerinin satış/kiralama süreçlerini takip edememesi

Diğer Emlakçılar ve Ofis ile Paylaşım:
Emlakçılar arası iletişim ve paylaşımın markalar olması veya kısıtlı kalmasının portföylerin işleme dönüş süresini uzatması

Pazarlama:
Sınırlı pazarlama araç ve kanalları nedeniyle alınan portföylerde satışların düşük olması ve pazarlama araçlarının ekstra uzmanlık gerektirmesi, maliyetli olması

Müşteri Memnuniyeti:
Sektörde hizmet ve uygulama standartlarının henüz istenilen düzeye gelmemiş olması ve denetlenme sorunları

Doküman Yönetimi ve Arşivleme:
Gerekli eski belgelere, ofis şablonlarına dokümanlarına erişmede zorlukların yaşanması

Tüm bu sorunlar düşünüldüğünde, hepsine çözüm olabilecek ve gayrimenkul sektöründe hızı, verimliliği artıracak bir uygulamaya ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılıyor. Revy App tam da bu noktada devreye giriyor. En genel tanımıyla gayrimenkul profesyonellerine özel dijital iş platformu olan Revy App, CRM tabanlı mobil uygulama sayesinde, müşteri ilişkilerinizi, tüm dökümanlarınızı, ilanlarınızı, portföylerinizi ve ekibinizi basitçe yönetebileceğiniz tamamen emlak danışmanları ve emlak ofisleri düşünülerek tasarlandı.

Gayrimenkul Danışmanı Nedir?
Gayrimenkul satın almayı, kiralamayı ya da gayrimenkul satmayı, kiraya vermeyi planlayan müşterilerle çalışan, ofis, arsa, mülk gibi portföyleri tanıtan ve müşteri beklentileri doğrultusunda çözümler sunan kişiler gayrimenkul danışmanı olarak tanımlanır.

“Gayrimenkul danışmanı ne iş yapar?” arama motorlarında en sık aranan sorular arasındadır. Gayrimenkul sektöründe bütünsel olarak hizmet veren gayrimenkul danışmanlarının birçok görev tanımı bulunmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, gayrimenkul danışmanının en önemli görevlerinden biridir. Müşterinin ekonomik durumunu, beklentilerini, ihtiyaçlarını doğru anlayan emlak danışmanları, müşteri ihtiyacına uygun portföyler sunabilir. Bu da satış ya da kiralama sürecinin çok daha hızlı ve verimli geçmesi demektir. Böylece hem müşteri hem de gayrimenkul danışmanı süreçten memnun kalacaktır.

Gayrimenkul satmak isteyenlerle bağlantı geliştirmek ve portföy almak da gayrimenkul danışmanının görev tanımları arasındadır. Satış ya da kiralama yapacak müşteri kitlesi oluşturmadan yani elinde portföyler olmadan müşteri ağını geliştirmek ve alıcılarla irtibat kurmak mümkün olmayacaktır.
Konut satın almak ya da kiralamak isteyen müşteri kitlesine ulaşmak gayrimenkul danışmanı için oldukça önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bol bol tanıtım yapmak gerekecektir. Bu noktada dijital pazarlama ve internet reklamcılığı oldukça iyi sonuçlar alınmasına yardımcı olabilir. Yani gayrimenkul danışmanının dijital araçlara hakim olması ya da dijital araçlara hakim kişi/şirket bağlantıları kurması faydalı olacaktır.

Gayrimenkul danışmanı, bölgesini iyi tanımalıdır. Bölgesinin avantajlarını, dezavantajlarını bilen ve müşterilerine bunları olabilecek en doğru şekilde aktarabilen gayrimenkul danışmanları rakiplerinden bir adım öndedir.

Müşterilerle sürekli iletişim kurmak ve sorularına anında dönüş sağlamak, gayrimenkul danışmanı için çok önemlidir. Bu sayede hem mevcut müşterilerde müşteri memnuniyeti sağlanır hem de potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olur.

Güncelde kalmak gayrimenkul danışmanı için bir gerekliliktir. İyi bir gayrimenkul danışmanı her zaman sektörünü yakından takip eder ve gelişmeleri işine adapte eder.

Müşteri bilgilendirmek, yönlendirmek ve onlara emlak sektöründe danışmanlık yapmak da gayrimenkul danışmanın iş tanımları arasındadır.

Satış ve alış sırasında gereken belgeleri düzenlemek ve takibini yapmak da gayrimenkul danışmanının sorumluluğundadır.

Revy ile Gayrimenkul Pazarlaması Nasıl Yapılır?
Revy App, gayrimenkul danışmanları için özel olarak tasarlanan, bütünsel bir uygulamadır.

Emlak danışmanlarını ve ofisleri iş süreçlerini yaparken hızlandırmak, işlerini kolaylaştırmak ve verimli hale getirip sürecin tüm aşamalarının ölçülebilir ve takip edilebilir hale getirmek üzerinde kurulan uygulama, mobil durumda olan danışmanlar içinse nerede olurlarsa olsunlar, işlerinin tüm süreçlerini yönetmelerini sağlamayı amaçlar.

Revy App; müşteri yönetimi, portföy yönetimi, pazarlama araçlarından, müşteri memnuniyet anketine, doküman yönetimi ve raporlama modüllerine kadar gerekli geniş bir hizmet yelpazesi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Yani Revy App araçları ile gayrimenkul pazarlama süreci tamamen profesyonel bir şekilde yönetilebilir.