emlak-pazar-analizi-nedir-nasil-yapilir

Emlak Pazar Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Rakip Pazar Analizi olarak da ifade edilebilen Emlak Pazar Analizi, bir gayrimenkulün pazara çıkmadan önce, pazardaki benzerleri ile karşılaştırılarak ve bu piyasada yer alan verilerden yararlanarak o mülkün ortalama olarak satış ve kiralama fiyatı ile ilgili hazırlanan bir rapordur. Emlak Pazar analizi sürecinde söz konusu gayrimenkulün türü, bölgesi, potansiyel riskleri, müşteri adayları, rakip emsaller, kâr beklentileri gibi bilgilerin analizi ve sonuçları değerlendirilir.

İlginizi Çekebilir: Revy Platform Nedir?

emlak-pazar-analizi-nedir

Emlak Pazar Analizi Nedir?

Gayrimenkul sahipleri, ellerinde bulunan mülkleri satmak ya da kiralamak istediğinde, yapılması gereken en önemli ve ilk adım emlak Pazar analizidir. Bu analiz sayesinde mevcut piyasanın durumunu göz önünde bulundurarak söz konusu gayrimenkulün makul süre içinde ve piyasa koşullarında satılabilir ve kiralanabilir bir fiyata sahip olması sağlanır. Bu fiyatın doğru ve adil bir şekilde belirlenebilmesi için emlak Pazar analizi büyük bir öneme sahiptir. 

Emlak Pazar analizi yapmanın pek çok nedeni vardır. 

  • Doğru fiyat belirlemek: Emlak Pazar Analizi, gayrimenkul için doğru bir fiyat aralığı belirlenmesine yardımcı olur. 
  • Satış veya kiralama sürecini hızlandırmak: Emlak Pazar Analizi, mülkü hızlı bir şekilde satmak veya kiralamak için doğru stratejiler geliştirilmesine yardımcı olur. Bu analiz sayesinde, potansiyel alıcılar veya kiracılar için rekabetçi bir fiyat sunulabilir.
  • Rakip analizi yapmak: Emlak Pazar Analizi, rakiplerin sunduğu fiyatları, hizmetleri ve diğer özellikleri analiz ederek, müşteriler için rekabet avantajı sağlanmasına yardımcı olur. Bu sayede, rakiplerin zayıf noktaları belirlenerek, güçlü yönler vurgulanabilir. 

Bu nedenlerle, Emlak Pazar Analizi yapmak, emlak sektöründe başarılı olmak için önemli bir adımdır.

emlak-pazar-analizi-nasil-yapilir

Emlak Pazar Analizi Nasıl Yapılır?

Emlak Pazar analizi yaparken manuel yöntemler kullanılabildiği gibi bu konuda özel olarak geliştirilmiş çeşitli yazılım programlarından da destek alınabilir. Ancak hangi yöntem tercih edilirse edilsin, bir gayrimenkulü pazara çıkarmadan önce kesinlikle bu ilgili gayrimenkulle ilgili ‘’Pazar Analizini’’ yapmak en önemli adımdır. Bu sayede gayrimenkulü değerlendirmek ve pazara çıkış fiyatını emsallerine göre doğru ve rekabetçi konumlandırmak mümkündür. Emlak Pazar analizi yapılırken şu adımlar izlenmelidir:

  • İlk olarak ilgili gayrimenkulün fiyatını etkileyecek tüm iç, dış ve lokasyon bilgilerini tam ve eksiksiz olarak elde etmek gerekir. 
  • Pazar analizi yapılacak gayrimenkulünü bulunduğu bölgedeki tüm emsallere, bu emsallerin güncel fiyatları ve fiyat değişimlerine erişmek gerekir. 
  • Aynı şekilde Pazar analizi yapılacak gayrimenkulün bulunduğu bölgedeki emsallerin yakın zamanda satılmış, kiralanmış olanları, mümkünse işlem gören fiyatları veya yayından kalkmadan önceki son liste fiyatına ulaşmak sağlıklı bir Pazar analizi için çok yardımcı olacaktır. 
  • Mevcut pazardaki talep yoğunluğu bilgisi de Pazar analizi yaparken uzmanlık yorumunu katmak için önemli bir bilgidir. 
  • Elde edilen tüm bilgilerin bir rapor haline getirilmesi, mülk sahibinin bir analiz yapmasını ve gayrimenkulünün pazara çıkış rakamın belirlenirken güven ve şeffaflıkla karar verebilmesini ve bu konuda danışmanlık veren gayrimenkul danışmanı ile emin olarak çalışma kararı vermesini ve strateji geliştirmelerini sağlar.

Emlak Pazar analizi yapmak için siz de Revy’i tercih edebilirsiniz. Herhangi bir gayrimenkulün ‘’Rakip Pazar Analizini’’ dakikalar içinde gerçekleştirebilir ve müşterileriniz için kolay ve etkileyici sunumlar hazırlayarak sektör içinde fark yaratabilirsiniz. Revy’in akıllı ve hızlı ‘’Rakip Pazar Analizi’’ hizmetine güvenebilirsiniz.

Yorum Yap

Günümüzde, birçok hizmet sektöründeki müşteriler, yaşamak istedikleri deneyimler için hizmet alıyor ve ödeme yapıyor. Değişen ve gelişen dijital dünyada emlak danışmanları da daha iyi satış yapabilmek için müşterilerine en iyi deneyimleri sunmak zorunda. Çünkü müşterilerin artık beklemeye tahammülü yok. Müşteriler, emlak danışmanına sordukları soruların cevabını kısa sürede almak istiyor ve daha verimli, hızlı hizmet talep ediyorlar. Bu durumda, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve onlara mümkün olan en kısa sürede uygun cevapları verebilmek için uygulamalara, teknolojik gelişmelere ihtiyaç duyuluyor....

Ancak, emlak danışmanlarının işlerini hızlı ve kaliteli yapmasını engelleyen birtakım sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlardan bazılarını sizler için listeledik:

Alıcı Yönetimi Eksiklikleri:

Sınırılı müşteri takip araçları nedeniyle satış fırsatlarının kaçırılması

Portföy ve Mülk Sahibi ile İlgili Sorunlar:
Mülk sahiplerinin satış/kiralama süreçlerini takip edememesi

Diğer Emlakçılar ve Ofis ile Paylaşım:
Emlakçılar arası iletişim ve paylaşımın markalar olması veya kısıtlı kalmasının portföylerin işleme dönüş süresini uzatması

Pazarlama:
Sınırlı pazarlama araç ve kanalları nedeniyle alınan portföylerde satışların düşük olması ve pazarlama araçlarının ekstra uzmanlık gerektirmesi, maliyetli olması

Müşteri Memnuniyeti:
Sektörde hizmet ve uygulama standartlarının henüz istenilen düzeye gelmemiş olması ve denetlenme sorunları

Doküman Yönetimi ve Arşivleme:
Gerekli eski belgelere, ofis şablonlarına dokümanlarına erişmede zorlukların yaşanması

Tüm bu sorunlar düşünüldüğünde, hepsine çözüm olabilecek ve gayrimenkul sektöründe hızı, verimliliği artıracak bir uygulamaya ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılıyor. Revy App tam da bu noktada devreye giriyor. En genel tanımıyla gayrimenkul profesyonellerine özel dijital iş platformu olan Revy App, CRM tabanlı mobil uygulama sayesinde, müşteri ilişkilerinizi, tüm dökümanlarınızı, ilanlarınızı, portföylerinizi ve ekibinizi basitçe yönetebileceğiniz tamamen emlak danışmanları ve emlak ofisleri düşünülerek tasarlandı.

Gayrimenkul Danışmanı Nedir?
Gayrimenkul satın almayı, kiralamayı ya da gayrimenkul satmayı, kiraya vermeyi planlayan müşterilerle çalışan, ofis, arsa, mülk gibi portföyleri tanıtan ve müşteri beklentileri doğrultusunda çözümler sunan kişiler gayrimenkul danışmanı olarak tanımlanır.

“Gayrimenkul danışmanı ne iş yapar?” arama motorlarında en sık aranan sorular arasındadır. Gayrimenkul sektöründe bütünsel olarak hizmet veren gayrimenkul danışmanlarının birçok görev tanımı bulunmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, gayrimenkul danışmanının en önemli görevlerinden biridir. Müşterinin ekonomik durumunu, beklentilerini, ihtiyaçlarını doğru anlayan emlak danışmanları, müşteri ihtiyacına uygun portföyler sunabilir. Bu da satış ya da kiralama sürecinin çok daha hızlı ve verimli geçmesi demektir. Böylece hem müşteri hem de gayrimenkul danışmanı süreçten memnun kalacaktır.

Gayrimenkul satmak isteyenlerle bağlantı geliştirmek ve portföy almak da gayrimenkul danışmanının görev tanımları arasındadır. Satış ya da kiralama yapacak müşteri kitlesi oluşturmadan yani elinde portföyler olmadan müşteri ağını geliştirmek ve alıcılarla irtibat kurmak mümkün olmayacaktır.
Konut satın almak ya da kiralamak isteyen müşteri kitlesine ulaşmak gayrimenkul danışmanı için oldukça önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bol bol tanıtım yapmak gerekecektir. Bu noktada dijital pazarlama ve internet reklamcılığı oldukça iyi sonuçlar alınmasına yardımcı olabilir. Yani gayrimenkul danışmanının dijital araçlara hakim olması ya da dijital araçlara hakim kişi/şirket bağlantıları kurması faydalı olacaktır.

Gayrimenkul danışmanı, bölgesini iyi tanımalıdır. Bölgesinin avantajlarını, dezavantajlarını bilen ve müşterilerine bunları olabilecek en doğru şekilde aktarabilen gayrimenkul danışmanları rakiplerinden bir adım öndedir.

Müşterilerle sürekli iletişim kurmak ve sorularına anında dönüş sağlamak, gayrimenkul danışmanı için çok önemlidir. Bu sayede hem mevcut müşterilerde müşteri memnuniyeti sağlanır hem de potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olur.

Güncelde kalmak gayrimenkul danışmanı için bir gerekliliktir. İyi bir gayrimenkul danışmanı her zaman sektörünü yakından takip eder ve gelişmeleri işine adapte eder.

Müşteri bilgilendirmek, yönlendirmek ve onlara emlak sektöründe danışmanlık yapmak da gayrimenkul danışmanın iş tanımları arasındadır.

Satış ve alış sırasında gereken belgeleri düzenlemek ve takibini yapmak da gayrimenkul danışmanının sorumluluğundadır.

Revy ile Gayrimenkul Pazarlaması Nasıl Yapılır?
Revy App, gayrimenkul danışmanları için özel olarak tasarlanan, bütünsel bir uygulamadır.

Emlak danışmanlarını ve ofisleri iş süreçlerini yaparken hızlandırmak, işlerini kolaylaştırmak ve verimli hale getirip sürecin tüm aşamalarının ölçülebilir ve takip edilebilir hale getirmek üzerinde kurulan uygulama, mobil durumda olan danışmanlar içinse nerede olurlarsa olsunlar, işlerinin tüm süreçlerini yönetmelerini sağlamayı amaçlar.

Revy App; müşteri yönetimi, portföy yönetimi, pazarlama araçlarından, müşteri memnuniyet anketine, doküman yönetimi ve raporlama modüllerine kadar gerekli geniş bir hizmet yelpazesi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Yani Revy App araçları ile gayrimenkul pazarlama süreci tamamen profesyonel bir şekilde yönetilebilir.