emlak-yetki-belgesi

Emlak Yetki Belgesi Nedir ve Nereden Alınır?

Emlakçılık faaliyetlerini gerçekleştirmek için alınması gereken emlak yetki belgesi, mesleki yeterliliği kanıtlayan bir belge olarak geçer. Emlak ofisi açmak isteyen herkes, Ticaret İl Müdürlüğü tarafından verilir ve kişilere emlak ofisi açma yetkisi verir. Bu belgeyi emlak danışmanı, emlak ofisinde herkes tarafından görülebilecek bir yerde açıkça sergilemelidir.

Emlak yetki belgesi alabilmek için Ticaret İl Müdürlüğü’ne başvuruda bulunmak gerekir. Başvuru yapmadan önce ise emlak alanında mesleki yeterliliği kanıtlayan belge alınmalıdır. Başvurunun onaylanması üzerine Ticaret İl Müdürlüğü tarafından başvuru yapan kişiye emlak yetki belgesi verilir. Emlak yetki numarası, emlak danışmanının açtığı bütün ilanlarda ve yaptığı tüm sözleşmelerde yazmalıdır. Bu numara, emlak yetki belgesinde yer alır ve Ticaret İl Müdürlükleri tarafından belirlenir. 

Emlak Danışmanlığı Sertifikası Kimler Alabilir?

Emlak danışmanlığı sertifikası alabilmek için bazı koşullar söz konusudur. Bu belgeyi alabilecek kişiler şu şekilde sıralanabilir:

  • 18 yaşından büyük olanlar
  • En az ilkokul mezunu olanlar
  • Ticaret / sanat icrasından hükmen yasaklanmamış olanlar
  • Kasten işlenen bir suçtan dolayı hüküm giymemiş olanlar
  • Ulusal yeterliliğe dayalı mesleki yeterlilik belgesine sahip olanlar (Seviye 5)
  • Konkardato ilan etmemiş olanlar
emlakyetkibelgesi2023

Emlak Yetki Belgesi Nasıl Alınır?

Emlak yetki belgesi alabilmek için öncelikle gerekli şartları yerine getiriyor olmanız gerekir. Ardından Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi (TTBS) üzerinden emlakçılık yetki belgesi başvurusu yapabilirsiniz. MYK tarafından belirlenen bir kuruluşa giderek mesleki yeterlilik sınavına girmeniz gerekir. Bu kuruluştan sınav bilgileri ve tarihi hakkında bilgi alabilirsiniz. 

Emlak mesleki yeterlilik belgesi için gireceğiniz sınav, teorik ve uygulamalı olmak üzere iki bölümden oluşur. Teorik kısımda 4 seçenekli test sorularına yanıt vermeniz gerekir. Uygulamalı kısımda ise sizden mesleki yeterliliğinize dair bazı uygulamaları gerçekleştirmeniz istenir. Bu sınava isterseniz emlak danışmanı seviye 4, isterseniz de sorumlu emlak danışmanı seviye 5 olarak iki farklı meslek dalında girebilirsiniz. Mesleki yeterlilik sınavında başarılı olursanız, emlak yetki belgesi almaya hak kazanırsınız.

Emlak yetki belgesi aldıktan sonra Ticaret İl Müdürlüklerine başvuruda bulunarak belgenize fiziksel olarak sahip olabilirsiniz. Bu belgeyi açacağınız emlak ofisinde sergilemeniz gerekir. Emlak yetki belgesi 5 yıl süreyle geçerlidir. 5 yıl dolduktan sonra ilgili müdürlüğe başvuruda bulunarak belgeyi yenilemeniz gerekir.

emlak-yetki-belgesi-gerekli-evraklar

Emlak Yetki Belgesi Almak İçin Gerekli Evraklar

Emlak yetki belgesi alabilmek için başvuru esnasında bazı evrakları ibraz etmeniz gerekir. Bu evraklar şu şekildedir:

  • Vergi levhası
  • Oda kayıt belgesi (3 ay)
  • Adli sicil kaydı
  • Öğrenim durumunu gösteren diploma
  • Mesleki yeterlilik belgesi
  • İmza sirküleri
  • Ticaret sicil gazetesi fotokopisi
  • En az 100 saatlik emlak danışmanlığı sertifikası

Gayrimenkul Yetki Belgesinin Ücreti Ne Kadar?

Gayrimenkul yetki belgesi alabilmek için ödemeniz gereken belli bir ücret vardır. Bu ücret her yıl güncellenir ve seviyeye göre de değişiklik gösterir. Ayrıca emlak yetki belgesi almak için gitmeniz gereken kurs ve sertifika programları da farklı fiyatlara sahiptir. 

Emlak yetki belgesi sınavına girerken teorik ve performans sınav için ayrı ayrı ödeme yapmanız gerekir. A1, A2 ve A3 gibi içeriklere sahip bu sınavlarda her biri bölüm için ücret ödemelisiniz. Teorik sınav ücretleri, performans sınav ücretlerine göre daha düşüktür. Ayrıca sınavlı belge yenileme ve sınavsız belge yenileme ücretleri de vardır. Eğer mevcut emlak yetki belgenizi yenilemek istiyorsanız, yenileme türüne göre belli miktarda ücret ödemeniz gerekir. 

Emlak yetki belgesi ücretleri içinde yer alan belge masrafı, 300 TL olarak belirlenmiştir. Bunun dışında detaylı ücretlendirmeler şu şekildedir:

Sorumlu Emlak Danışmanı (Seviye 5)Teorik Sınav ÜcretiPerformans Sınavı Ücreti
A1 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre ve Kalite350 TL
A2 Pazarlama Stratejisi Geliştirme ve İş Organizasyon350 TL850 TL
A3 Emlak Satışı / Kiralama Süreci İşlemlerinin Yürütülmesi350 TL850 TL
Toplam Ücret2750 TL
Sınavlı Belge Yenileme Ücreti1700 TL
Sınavsız Belge Yenileme Ücreti300 TL
Emlak Danışmanı (Seviye 4)Teorik Sınav ÜcretiPerformans Sınavı Ücreti
A1 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre ve Kalite350 TL
A2 Pazarlama Stratejisi Geliştirme ve İş Organizasyon350 TL675 TL
A3 Emlak Satışı / Kiralama Süreci İşlemlerinin Yürütülmesi350 TL675 TL
Toplam Ücret2400 TL
Sınavlı Belge Yenileme Ücreti1350 TL
Sınavsız Belge Yenileme Ücreti300 TL
emlak-yetki-belgesi-nasil-alinir

Emlak Yetki Belgesi Nasıl Yenilenir?

Emlak yetki belgesi, 5 yıllık süre dolmadan 6 ay öncesinde yenilenebilir. Yenileme için başvuruda bulunduğunuzda, belgenin geçerli olduğu süre boyunca taşınmaz ticaret alanında faaliyet gösterdiğinize dair belgeler ve kayıtlar incelenir. Bu incelemeler sonucu emlak alanında çalıştığınız kanıtlanırsa, emlak yetki belgeniz yenilenir. Emlak yetki belgesi yenilemek için hazırlamanız gereken evraklar şunlardır:

  • Emlak alanında en az 2 yıl ya da son 6 aydır çalıştığınızı gösteren belgeler (faturalar, sözleşme vb.)
  • Belge yenileme başvuru formu
  • Mesleki Yeterlilik Kurumu’na belge yenileme ücretini yatırdığınızı gösteren dekont

Emlak sektörüne girmek için gayrimenkul yetki belgenizi aldıktan sonra işlerinizi çok daha kolay hale getirmek için Revy’i tercih edebilirsiniz. Güvenilir ve pratik hizmetleri tek bir platformda sunan Revy sayesinde verimliliğinizi artırabilirsiniz. İş süreçlerinizi kolay ve hızlı bir şekilde yönetmenin avantajını yaşayarak teknoloji kısmında Revy’e güvenip kendi alanınıza daha fazla odaklanabilirsiniz.

Yorum Yap

Günümüzde, birçok hizmet sektöründeki müşteriler, yaşamak istedikleri deneyimler için hizmet alıyor ve ödeme yapıyor. Değişen ve gelişen dijital dünyada emlak danışmanları da daha iyi satış yapabilmek için müşterilerine en iyi deneyimleri sunmak zorunda. Çünkü müşterilerin artık beklemeye tahammülü yok. Müşteriler, emlak danışmanına sordukları soruların cevabını kısa sürede almak istiyor ve daha verimli, hızlı hizmet talep ediyorlar. Bu durumda, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve onlara mümkün olan en kısa sürede uygun cevapları verebilmek için uygulamalara, teknolojik gelişmelere ihtiyaç duyuluyor....

Ancak, emlak danışmanlarının işlerini hızlı ve kaliteli yapmasını engelleyen birtakım sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlardan bazılarını sizler için listeledik:

Alıcı Yönetimi Eksiklikleri:

Sınırılı müşteri takip araçları nedeniyle satış fırsatlarının kaçırılması

Portföy ve Mülk Sahibi ile İlgili Sorunlar:
Mülk sahiplerinin satış/kiralama süreçlerini takip edememesi

Diğer Emlakçılar ve Ofis ile Paylaşım:
Emlakçılar arası iletişim ve paylaşımın markalar olması veya kısıtlı kalmasının portföylerin işleme dönüş süresini uzatması

Pazarlama:
Sınırlı pazarlama araç ve kanalları nedeniyle alınan portföylerde satışların düşük olması ve pazarlama araçlarının ekstra uzmanlık gerektirmesi, maliyetli olması

Müşteri Memnuniyeti:
Sektörde hizmet ve uygulama standartlarının henüz istenilen düzeye gelmemiş olması ve denetlenme sorunları

Doküman Yönetimi ve Arşivleme:
Gerekli eski belgelere, ofis şablonlarına dokümanlarına erişmede zorlukların yaşanması

Tüm bu sorunlar düşünüldüğünde, hepsine çözüm olabilecek ve gayrimenkul sektöründe hızı, verimliliği artıracak bir uygulamaya ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılıyor. Revy App tam da bu noktada devreye giriyor. En genel tanımıyla gayrimenkul profesyonellerine özel dijital iş platformu olan Revy App, CRM tabanlı mobil uygulama sayesinde, müşteri ilişkilerinizi, tüm dökümanlarınızı, ilanlarınızı, portföylerinizi ve ekibinizi basitçe yönetebileceğiniz tamamen emlak danışmanları ve emlak ofisleri düşünülerek tasarlandı.

Gayrimenkul Danışmanı Nedir?
Gayrimenkul satın almayı, kiralamayı ya da gayrimenkul satmayı, kiraya vermeyi planlayan müşterilerle çalışan, ofis, arsa, mülk gibi portföyleri tanıtan ve müşteri beklentileri doğrultusunda çözümler sunan kişiler gayrimenkul danışmanı olarak tanımlanır.

“Gayrimenkul danışmanı ne iş yapar?” arama motorlarında en sık aranan sorular arasındadır. Gayrimenkul sektöründe bütünsel olarak hizmet veren gayrimenkul danışmanlarının birçok görev tanımı bulunmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, gayrimenkul danışmanının en önemli görevlerinden biridir. Müşterinin ekonomik durumunu, beklentilerini, ihtiyaçlarını doğru anlayan emlak danışmanları, müşteri ihtiyacına uygun portföyler sunabilir. Bu da satış ya da kiralama sürecinin çok daha hızlı ve verimli geçmesi demektir. Böylece hem müşteri hem de gayrimenkul danışmanı süreçten memnun kalacaktır.

Gayrimenkul satmak isteyenlerle bağlantı geliştirmek ve portföy almak da gayrimenkul danışmanının görev tanımları arasındadır. Satış ya da kiralama yapacak müşteri kitlesi oluşturmadan yani elinde portföyler olmadan müşteri ağını geliştirmek ve alıcılarla irtibat kurmak mümkün olmayacaktır.
Konut satın almak ya da kiralamak isteyen müşteri kitlesine ulaşmak gayrimenkul danışmanı için oldukça önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bol bol tanıtım yapmak gerekecektir. Bu noktada dijital pazarlama ve internet reklamcılığı oldukça iyi sonuçlar alınmasına yardımcı olabilir. Yani gayrimenkul danışmanının dijital araçlara hakim olması ya da dijital araçlara hakim kişi/şirket bağlantıları kurması faydalı olacaktır.

Gayrimenkul danışmanı, bölgesini iyi tanımalıdır. Bölgesinin avantajlarını, dezavantajlarını bilen ve müşterilerine bunları olabilecek en doğru şekilde aktarabilen gayrimenkul danışmanları rakiplerinden bir adım öndedir.

Müşterilerle sürekli iletişim kurmak ve sorularına anında dönüş sağlamak, gayrimenkul danışmanı için çok önemlidir. Bu sayede hem mevcut müşterilerde müşteri memnuniyeti sağlanır hem de potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olur.

Güncelde kalmak gayrimenkul danışmanı için bir gerekliliktir. İyi bir gayrimenkul danışmanı her zaman sektörünü yakından takip eder ve gelişmeleri işine adapte eder.

Müşteri bilgilendirmek, yönlendirmek ve onlara emlak sektöründe danışmanlık yapmak da gayrimenkul danışmanın iş tanımları arasındadır.

Satış ve alış sırasında gereken belgeleri düzenlemek ve takibini yapmak da gayrimenkul danışmanının sorumluluğundadır.

Revy ile Gayrimenkul Pazarlaması Nasıl Yapılır?
Revy App, gayrimenkul danışmanları için özel olarak tasarlanan, bütünsel bir uygulamadır.

Emlak danışmanlarını ve ofisleri iş süreçlerini yaparken hızlandırmak, işlerini kolaylaştırmak ve verimli hale getirip sürecin tüm aşamalarının ölçülebilir ve takip edilebilir hale getirmek üzerinde kurulan uygulama, mobil durumda olan danışmanlar içinse nerede olurlarsa olsunlar, işlerinin tüm süreçlerini yönetmelerini sağlamayı amaçlar.

Revy App; müşteri yönetimi, portföy yönetimi, pazarlama araçlarından, müşteri memnuniyet anketine, doküman yönetimi ve raporlama modüllerine kadar gerekli geniş bir hizmet yelpazesi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Yani Revy App araçları ile gayrimenkul pazarlama süreci tamamen profesyonel bir şekilde yönetilebilir.