gayrimenkulcrm

Gayrimenkul Firmaları İçin CRM Avantajları

Günümüzde pek çok emlak ofisi gayrimenkul odaklı çalışmanın yanında müşteri odaklı çalışmayı da oldukça önemser hale gelmiş bulunuyor. Bir emlakçının ve emlak ofisinin cirosunu ve satış/kiralama işlem sayılarını artırmanın en önemli yollarından birisi, müşteri veri tabanını düzenli bir şekilde oluşturmak, güncel tutmak ve doğru zamanlarda doğru müşteri temas planlarını yapmaktan geçiyor. Bunun için artık her emlakçı ve emlak ofisinin olmazsa olmazı CRM sistemleri çok önemli bir araç haline gelmiş bulunuyor.  Çünkü rekabetin giderek arttığı çağımızda, emlak ofislerinin ve emlak danışmanlarının öne çıkabilmesi ve ayakta kalabilmesi için müşteri yönetimi, doğru müşterilerle doğru zamanlarda temas etmek çok önemli. Bu noktada gayrimenkul sektöründe de rekabetin çok yüksek olduğu söylenebilir. Ancak bu rekabet ortamında öne çıkmak için emlak CRM sistemleri mevcut. Müşteri ilişkileri yönetimi sağlayan emlak CRM uygulamaları sayesinde emlakçılar pek çok avantaja sahip olabilir. Gayrimenkul firmaları için CRM sisteminin faydaları kısaca şu şekilde sıralanabilir:

  • Satış ve pazarlama konusunda emlak CRM sistemleri, doğru gayrimekul için doğru zamanada doğru müşteriler ile etkili bir iletişim kurmayı sağlar.
  • Müşteriler hakkında daha fazla bilgi edinmeyi sağladığı için organizasyonda verimlilik, zaman yönetimi ve müşteri sadakati imkanı verir.
  • Emlak CRM sisteminde bulunan güvenli raporlama sayesinde müşteri bilgileri ve satış analizi yapılabilir.
  • Marka imajını geliştirmeye yönelik olarak araçlar sunan emlak CRM sistemi sayesinde gayrimenkul ofisleri, dijital mecralarda ön plana çıkabilir.
  • Güncel ve uygulanabilir bilgiye erişimi kolaylaştıran emlak CRM sisteminde, tüm araçları tek bir yerden yönetmek mümkündür. Bu da süreci çok daha kolay ve hızlı bir hale getirir.
gayrimenkulcrm

Portföy Yönetimine Katkıları

Emlak CRM sisteminde kayıtlı olan mevcut müşteri veri tabanı, çeşitli referanslarla genişletilerek müşteri portföyü büyütülebilir. Var olan müşterilerin bağlılığını artırmayı sağladığı gibi potansiyel müşterilere ulaşmayı da kolaylaştırır. Sisteme yeni eklenen müşteriler de CRM sistemine dahil edilir ve potansiyel müşterilerin verileri, geliş kanalları, meslek, aradığı veya sattığı/kiraladığı mülk özellikleri düzenli bir şekilde veri tabanına kayıt edilip işlenirse doğru şekilde analiz edilebilir, tüm dökümanları, gerekli bilgileri anlık ulaşılabilir olduğu için hız ve verimliliği artırır.  

Gayrimenkul ofisleri için CRM sistemi özellikle portföyü genişleterek markaya olan güveni ve bağlılığı artırma konusunda çok etkilidir. Bu portföyün en iyi şekilde yönetilmesi ve genişletilmesi ise nihai olarak satışların, kazancın ve kârın artmasını sağlar.  

gayrimenkul-firmalari-icin-crm

Piyasa Takibi ile İşinizi Büyütün

Herhangi bir gayrimenkul ürünü piyasaya çıkmadan önce mutlaka emlak pazar analizi yapılmalıdır. Bu sayede o ürünün piyasadaki konumu, emsalleri ile karşılaştırılması ve doğru fiyatlandırılması yapılabilir. Eğer bu analiz yapılmazsa, o ürün için doğru fiyatı bulmak zor olabilir. Dolayısıyla da en makul zamanda satışı ya da kiralanması da gerçekleştirilemeyebilir. Yani emlak ofisleri için emlak Pazar analizi oldukça önemli bir meseledir. Revy çok iyi bir bir emlak CRM sistemi olmasının yanı sıra aynı zamanda, her zaman güncel veya geçmiş piyasa verilerini takip edebileceğiniz ve bir gayrimenkul için dakikalar içinde Pazar analizi yapabileceğiniz son derece faydalı bir analiz uygulamasıdır.

Gayrimenkul firmaları için CRM uygulaması olan Revy CRM, sunduğu yüksek kaliteli hizmetler ile öne çıkıyor. Emlak danışmanları ve emlak ofisleri için gerekli tüm araçları tek bir uygulamada bir araya getirerek satış ve pazarlama konusunda büyük kolaylık sağlıyor. Siz de tüm bu avantajlardan yararlanmak için hemen Revy CRM uygulamasını edinebilirsiniz.

Yorum Yap

Günümüzde, birçok hizmet sektöründeki müşteriler, yaşamak istedikleri deneyimler için hizmet alıyor ve ödeme yapıyor. Değişen ve gelişen dijital dünyada emlak danışmanları da daha iyi satış yapabilmek için müşterilerine en iyi deneyimleri sunmak zorunda. Çünkü müşterilerin artık beklemeye tahammülü yok. Müşteriler, emlak danışmanına sordukları soruların cevabını kısa sürede almak istiyor ve daha verimli, hızlı hizmet talep ediyorlar. Bu durumda, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve onlara mümkün olan en kısa sürede uygun cevapları verebilmek için uygulamalara, teknolojik gelişmelere ihtiyaç duyuluyor....

Ancak, emlak danışmanlarının işlerini hızlı ve kaliteli yapmasını engelleyen birtakım sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlardan bazılarını sizler için listeledik:

Alıcı Yönetimi Eksiklikleri:

Sınırılı müşteri takip araçları nedeniyle satış fırsatlarının kaçırılması

Portföy ve Mülk Sahibi ile İlgili Sorunlar:
Mülk sahiplerinin satış/kiralama süreçlerini takip edememesi

Diğer Emlakçılar ve Ofis ile Paylaşım:
Emlakçılar arası iletişim ve paylaşımın markalar olması veya kısıtlı kalmasının portföylerin işleme dönüş süresini uzatması

Pazarlama:
Sınırlı pazarlama araç ve kanalları nedeniyle alınan portföylerde satışların düşük olması ve pazarlama araçlarının ekstra uzmanlık gerektirmesi, maliyetli olması

Müşteri Memnuniyeti:
Sektörde hizmet ve uygulama standartlarının henüz istenilen düzeye gelmemiş olması ve denetlenme sorunları

Doküman Yönetimi ve Arşivleme:
Gerekli eski belgelere, ofis şablonlarına dokümanlarına erişmede zorlukların yaşanması

Tüm bu sorunlar düşünüldüğünde, hepsine çözüm olabilecek ve gayrimenkul sektöründe hızı, verimliliği artıracak bir uygulamaya ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılıyor. Revy App tam da bu noktada devreye giriyor. En genel tanımıyla gayrimenkul profesyonellerine özel dijital iş platformu olan Revy App, CRM tabanlı mobil uygulama sayesinde, müşteri ilişkilerinizi, tüm dökümanlarınızı, ilanlarınızı, portföylerinizi ve ekibinizi basitçe yönetebileceğiniz tamamen emlak danışmanları ve emlak ofisleri düşünülerek tasarlandı.

Gayrimenkul Danışmanı Nedir?
Gayrimenkul satın almayı, kiralamayı ya da gayrimenkul satmayı, kiraya vermeyi planlayan müşterilerle çalışan, ofis, arsa, mülk gibi portföyleri tanıtan ve müşteri beklentileri doğrultusunda çözümler sunan kişiler gayrimenkul danışmanı olarak tanımlanır.

“Gayrimenkul danışmanı ne iş yapar?” arama motorlarında en sık aranan sorular arasındadır. Gayrimenkul sektöründe bütünsel olarak hizmet veren gayrimenkul danışmanlarının birçok görev tanımı bulunmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, gayrimenkul danışmanının en önemli görevlerinden biridir. Müşterinin ekonomik durumunu, beklentilerini, ihtiyaçlarını doğru anlayan emlak danışmanları, müşteri ihtiyacına uygun portföyler sunabilir. Bu da satış ya da kiralama sürecinin çok daha hızlı ve verimli geçmesi demektir. Böylece hem müşteri hem de gayrimenkul danışmanı süreçten memnun kalacaktır.

Gayrimenkul satmak isteyenlerle bağlantı geliştirmek ve portföy almak da gayrimenkul danışmanının görev tanımları arasındadır. Satış ya da kiralama yapacak müşteri kitlesi oluşturmadan yani elinde portföyler olmadan müşteri ağını geliştirmek ve alıcılarla irtibat kurmak mümkün olmayacaktır.
Konut satın almak ya da kiralamak isteyen müşteri kitlesine ulaşmak gayrimenkul danışmanı için oldukça önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bol bol tanıtım yapmak gerekecektir. Bu noktada dijital pazarlama ve internet reklamcılığı oldukça iyi sonuçlar alınmasına yardımcı olabilir. Yani gayrimenkul danışmanının dijital araçlara hakim olması ya da dijital araçlara hakim kişi/şirket bağlantıları kurması faydalı olacaktır.

Gayrimenkul danışmanı, bölgesini iyi tanımalıdır. Bölgesinin avantajlarını, dezavantajlarını bilen ve müşterilerine bunları olabilecek en doğru şekilde aktarabilen gayrimenkul danışmanları rakiplerinden bir adım öndedir.

Müşterilerle sürekli iletişim kurmak ve sorularına anında dönüş sağlamak, gayrimenkul danışmanı için çok önemlidir. Bu sayede hem mevcut müşterilerde müşteri memnuniyeti sağlanır hem de potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olur.

Güncelde kalmak gayrimenkul danışmanı için bir gerekliliktir. İyi bir gayrimenkul danışmanı her zaman sektörünü yakından takip eder ve gelişmeleri işine adapte eder.

Müşteri bilgilendirmek, yönlendirmek ve onlara emlak sektöründe danışmanlık yapmak da gayrimenkul danışmanın iş tanımları arasındadır.

Satış ve alış sırasında gereken belgeleri düzenlemek ve takibini yapmak da gayrimenkul danışmanının sorumluluğundadır.

Revy ile Gayrimenkul Pazarlaması Nasıl Yapılır?
Revy App, gayrimenkul danışmanları için özel olarak tasarlanan, bütünsel bir uygulamadır.

Emlak danışmanlarını ve ofisleri iş süreçlerini yaparken hızlandırmak, işlerini kolaylaştırmak ve verimli hale getirip sürecin tüm aşamalarının ölçülebilir ve takip edilebilir hale getirmek üzerinde kurulan uygulama, mobil durumda olan danışmanlar içinse nerede olurlarsa olsunlar, işlerinin tüm süreçlerini yönetmelerini sağlamayı amaçlar.

Revy App; müşteri yönetimi, portföy yönetimi, pazarlama araçlarından, müşteri memnuniyet anketine, doküman yönetimi ve raporlama modüllerine kadar gerekli geniş bir hizmet yelpazesi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Yani Revy App araçları ile gayrimenkul pazarlama süreci tamamen profesyonel bir şekilde yönetilebilir.