Emlak Pazar Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
Rakip Pazar Analizi olarak da ifade edilebilen Emlak Pazar Analizi, bir gayrimenkulün pazara çıkmadan önce, pazardaki benzerleri ile karşılaştırılarak ve bu piyasada yer alan verilerden yararlanarak o mülkün ortalama olarak satış ve kiralama fiyatı ile ilgili hazırlanan bir rapordur. Emlak Pazar analizi sürecinde söz konusu gayrimenkulün türü, bölgesi, potansiyel riskleri, müşteri adayları, rakip emsaller, kâr beklentileri gibi bilgilerin analizi ve sonuçları değerlendirilir.
İlginizi Çekebilir: Revy Platform Nedir?
Emlak Pazar Analizi Nedir?
Gayrimenkul sahipleri, ellerinde bulunan mülkleri satmak ya da kiralamak istediğinde, yapılması gereken en önemli ve ilk adım emlak Pazar analizidir. Bu analiz sayesinde mevcut piyasanın durumunu göz önünde bulundurarak söz konusu gayrimenkulün makul süre içinde ve piyasa koşullarında satılabilir ve kiralanabilir bir fiyata sahip olması sağlanır. Bu fiyatın doğru ve adil bir şekilde belirlenebilmesi için emlak Pazar analizi büyük bir öneme sahiptir.
Emlak Pazar analizi yapmanın pek çok nedeni vardır.
- Doğru fiyat belirlemek: Emlak Pazar Analizi, gayrimenkul için doğru bir fiyat aralığı belirlenmesine yardımcı olur.
- Satış veya kiralama sürecini hızlandırmak: Emlak Pazar Analizi, mülkü hızlı bir şekilde satmak veya kiralamak için doğru stratejiler geliştirilmesine yardımcı olur. Bu analiz sayesinde, potansiyel alıcılar veya kiracılar için rekabetçi bir fiyat sunulabilir.
- Rakip analizi yapmak: Emlak Pazar Analizi, rakiplerin sunduğu fiyatları, hizmetleri ve diğer özellikleri analiz ederek, müşteriler için rekabet avantajı sağlanmasına yardımcı olur. Bu sayede, rakiplerin zayıf noktaları belirlenerek, güçlü yönler vurgulanabilir.
Bu nedenlerle, Emlak Pazar Analizi yapmak, emlak sektöründe başarılı olmak için önemli bir adımdır.
Emlak Pazar Analizi Nasıl Yapılır?
Emlak Pazar analizi yaparken manuel yöntemler kullanılabildiği gibi bu konuda özel olarak geliştirilmiş çeşitli yazılım programlarından da destek alınabilir. Ancak hangi yöntem tercih edilirse edilsin, bir gayrimenkulü pazara çıkarmadan önce kesinlikle bu ilgili gayrimenkulle ilgili ‘’Pazar Analizini’’ yapmak en önemli adımdır. Bu sayede gayrimenkulü değerlendirmek ve pazara çıkış fiyatını emsallerine göre doğru ve rekabetçi konumlandırmak mümkündür. Emlak Pazar analizi yapılırken şu adımlar izlenmelidir:
- İlk olarak ilgili gayrimenkulün fiyatını etkileyecek tüm iç, dış ve lokasyon bilgilerini tam ve eksiksiz olarak elde etmek gerekir.
- Pazar analizi yapılacak gayrimenkulünü bulunduğu bölgedeki tüm emsallere, bu emsallerin güncel fiyatları ve fiyat değişimlerine erişmek gerekir.
- Aynı şekilde Pazar analizi yapılacak gayrimenkulün bulunduğu bölgedeki emsallerin yakın zamanda satılmış, kiralanmış olanları, mümkünse işlem gören fiyatları veya yayından kalkmadan önceki son liste fiyatına ulaşmak sağlıklı bir Pazar analizi için çok yardımcı olacaktır.
- Mevcut pazardaki talep yoğunluğu bilgisi de Pazar analizi yaparken uzmanlık yorumunu katmak için önemli bir bilgidir.
- Elde edilen tüm bilgilerin bir rapor haline getirilmesi, mülk sahibinin bir analiz yapmasını ve gayrimenkulünün pazara çıkış rakamın belirlenirken güven ve şeffaflıkla karar verebilmesini ve bu konuda danışmanlık veren gayrimenkul danışmanı ile emin olarak çalışma kararı vermesini ve strateji geliştirmelerini sağlar.
Emlak Pazar analizi yapmak için siz de Revy’i tercih edebilirsiniz. Herhangi bir gayrimenkulün ‘’Rakip Pazar Analizini’’ dakikalar içinde gerçekleştirebilir ve müşterileriniz için kolay ve etkileyici sunumlar hazırlayarak sektör içinde fark yaratabilirsiniz. Revy’in akıllı ve hızlı ‘’Rakip Pazar Analizi’’ hizmetine güvenebilirsiniz.