Başarılı Bir Emlakçı Olmak İsteyenlere Tavsiyeler
Tüm meslek gruplarında olduğu gibi emlak danışmanları için de başarı oldukça önemlidir. Siz de bir emlak danışmanıysanız, muhtemelen kendinize “Nasıl daha başarılı bir emlakçı olabilirim?” sorusunu sık sık sormuşsunuzdur. Aslında bu sorunun cevabı da basit. Şirketinize bir işletmeyi yönettiğiniz gibi davranırsanız, uzun ömürlülük ve başarı elde edersiniz.
Revy Blog olarak bu yazımızda, gayrimenkul danışmanları için başarı tavsiyeleri üzerine odaklandık. Tavsiyelerimizin sizin için faydalı olmasını umuyoruz.
Ulaşılabilir Olun
Artık teknoloji çağında yaşıyoruz ve ulaşılabilir olmak birçok meslek grubu için önemli bir hale geldi. Kendinize zaman ayırmak istediğiniz ve işle ilgili her şeyden uzaklaşma ihtiyacı hissettiğiniz dönemler mutlaka olacaktır ancak sık sık ulaşılmaz pozisyonda olmanız müşterinizin gözünde sizi güven duyulmayan bir noktaya taşıyacaktır. Müşterilerinizin muhtemelen çözümü kolay olan basit bir problemi vardır. Onlara yardım etmek için sadece beş dakikanızı ayırabilir ve bu şekilde müşteri memnuniyetini büyük oranda sağlayabilirsiniz. Her müşteriye tercih ettikleri iletişim yöntemini sormak da aynı derecede önemlidir. Metinleri, e-postaları veya telefon görüşmelerini severler mi? Cevap ne olursa olsun, onlarla o ortamda etkileşime girdiğinizden emin olun.
Hedeflerinizi Belirleyin
Hedef belirlemenin önemini hepimiz çok iyi bilsek de bunu hayata uygulama konusunda birçok kişi düşündüğümüz kadar iyi değil. Yola hedefsiz çıkıldığında ise harika fırsatlar yakalasak da bu fırsatları iyi analiz edemiyor ve maalesef değerlendirme konusunda yetersiz kalabiliyoruz.
İnsanların tamamına yakın bir çoğunluğunun hedef koymadığını biliyor muydunuz? Ek olarak, hedef koyan insanların sadece yüzde üçünde bu hedefler bir yere yazılıdır. Bununla birlikte, hedeflerinizi fiziksel olarak yazmak için zaman ayırırsanız, onlara ulaşma olasılığınız yüzde daha fazla olacaktır. Hedef belirleme, başarıya ulaşmak isteyen tüm gayrimenkul girişimcileri için önemlidir, çünkü hedefler size ilerlemeyi izleme ve ölçme yolu sunar.
Pazarlama Planı Olmadan Asla
Bir gayrimenkul pazarlama planı oluşturabilir ve ardından sürecini otomatikleştirebilirseniz, oyunun çok ilerisinde olursunuz. Pazarlamada başarının anahtarı üç aşamalıdır: her yeni kampanya başlattığınızda tekerleği yeniden icat etmeden tüm temellerinize ulaşmalı ve her müşteri deneyimini kişiselleştirmelisiniz. Geniş bir müşteri tabanına ulaşmak için eski usul pazarlama yöntemleriyle birlikte yeni teknolojiyi kullanın ve hedef kitlelerinizi tanımladığınızdan emin olun. İşinize yarayan bir strateji bulduğunuzda, süreci birden çok ortamda kopyalayabilirsiniz.
Bölgenizi Her Açıdan Tanıyın
Günümüzde dijitalleşmenin ve bilgiye erişmenin çok kolay olduğu artık herkes tarafından biliniyor. Birçok potansiyel müşteri de internet üzerinden araştırma yaparak bölgeniz hakkında fikir sahibi olabilir. Peki siz bu noktada nasıl bir fark sunabilirsiniz? İnternette olmayan, özel ve müşterinizin hayatını kolaylaştıracak bilgilere sahip olmanız, bölgenizi iyi tanımanız sizi her zaman birkaç adım öteye taşıyacaktır.
İyi İlişkiler Kurun
Müşteri ilişkilerinizin iyi olması size her zaman kazandırır. Öncelikle iş süreciniz boyunca iyi iletişim kurmanın keyfini yaşarsınız ve süreci çok daha pozitif yönetebilirsiniz. Bu durumda hem müşteriniz hem de siz mutlu olursunuz. Zamanlarının çoğunu finansal kazançları konusunda endişelenmeye odaklayan emlak danışmanları, müşterilerinin ne istediğini ayırt edemezler. Sizin bir satışçıdan daha çok bir rehber olduğunuzu unutmayın – insanlara hayatlarının en heyecan verici deneyimlerinden birinde yardımcı olan bir akıl hocası veya danışman olarak görün. Mutlu ve memnun müşteri, sizi her zaman çevresine de tavsiye edecektir. İnternet dünyasında harika gelişmeler olsa da kulaktan kulağa pazarlama hala çok güçlü ve iyi sonuçlar veriyor.
Sosyal Medya ile İşlerinizi Hızlandırın
Güncel trendler ve teknolojiler hakkında güncel kalmanın büyük bir yönü sosyal medyada mevcut. Kendinizi teknoloji açısından güncelde tutmanız size fayda sağlayacaktır. Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter gibi mecraların yanında yeni gelişen ve hedef kitlenizin var olabileceği farklı mecralarda da varlık göstermenizi tavsiye ederiz.
Sosyal medya, sizin vitriniz olduğu kadar gelişmeleri izlediğiniz ve rakiplerinizi doğrudan analiz edebildiğiniz bir alandır. Bu sebeple de çok önemlidir.
Sadece Satışa Odaklanmayın
Evi satmak başarılı bir emlak danışmanının ana hedefi olsa da bunu alıcılarla etkileşiminizin ana odağı haline getirmeyin. Alıcılar ile bağınızı kurun, böylece kendilerini rahat hissederler ve size güven duyarlar. Alıcılar kendi çıkarlarının en iyisi olduğuna inandıklarında evi satma olasılığınız daha yüksektir, bu nedenle tek odak noktanızın evi satmak olmasına izin vermeyin.
Bir Mentör Bulun
Ev satma sürecini öğrenebileceğiniz emlak sektöründe tecrübeli bir mentör bulun. Bu, emlak anlaşmalarıyla ilgili belgeleri görmenize olanak tanıyarak kendinize daha fazla güvenmenizi ve bir anlaşmayı kendi başınıza halledebilmenizi sağlar.
One thought on “Başarılı Bir Emlakçı Olmak İsteyenlere Tavsiyeler”
Çok Güzel