Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the woocommerce domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/blog/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/blog/wp-includes/functions.php on line 6114
Gayrimenkul Sektöründe 7 Etkili Pazarlama Teknikleri
gayrimenkul-pazarlama

Gayrimenkul Sektöründe Pazarlama Teknikleri – 7 Etkili Pazarlama Yöntemi

Gayrimenkul sektörü, rekabetin çok yoğun olduğu ve dolayısıyla düzenli pazarlamanın zorunlu olduğu bir sektördür. Müşterilerinize kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilmek için pek çok pazarlama tekniği kullanabilir ve bu yöntemler sayesinde rakiplerinizden öne çıkabilirsiniz. Eğer pazarlama tekniğinizi belli bir strateji ile sürekli kılabilirseniz, başarı elde edebilirsiniz. 

Günümüzde dijital araçlar ve teknolojinin yoğun olarak kullanılmasının bir sonucu olarak kişiler, gayrimenkul alanında da online olanaklara yönelir. Gayrimenkul sektöründe pazarlama teknikleri ile ilgili detaylı bilgi edinerek size uygun olanları tercih edebilirsiniz.

gayrimenkul-pazarlama-teknikleri

Dijital Varlıklarınızı Oluşturun

Müşterilerinize internet üzerinden ulaşabileceğiniz ve onların da size ulaşabileceği bir ortam sunmalısınız. Gayrimenkul sektöründe dijital varlığa sahip olmanız, müşterilerinizin size ulaşmadan önce pek çok ilan hakkında bilgi edinmesini ve daha kararlı bir şekilde iletişime geçmesini sağlar. Örneğin; bir gayrimenkul web sitesi açarak portföyünüzde bulunan ilanları buraya aktarabilirsiniz. Böylece ilanlarınızın fotoğraflarını, açıklamalarını inceleyen satın alma davranışı yüksek olan kişiler size ulaşır.

Eğer mümkünse kendinize ait bir mobil uygulama oluşturabilirsiniz. Böylece müşterileriniz çok daha pratik bir şekilde ilanlara ulaşabilir ve her yerde sizinle iletişime geçme şanslarını artırabilirsiniz. Gayrimenkul sektöründe yer alan bir firma olarak kendinize ait web sitesi ve mobil uygulamaya sahip olmanız, müşterilerinize güven verir. Dolayısıyla ilanlarınızın güvenilirliği sayesinde müşterilerinizin sizinle iletişim kurma ve ilanlarınıza yönelme ihtimali artar.

Müşterilerinizle Güçlü ve Kişiselleştirilmiş İletişim Kurun

Müşterilerinizin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde tespit edip onlarla özel iletişim kurmalısınız. Beklentilerine uygun ev, işyeri, arsa vb.gayrimenkuller pazara çıktığında  müşterilerinize doğrudan ulaşıp bilgilendirmelisiniz. Bu sayede müşterileriniz kendini özel hisseder ve size olan güvenleri artar. Bu kişiselleştirilmiş iletişim sayesinde ilanlarınızı tercih etme konusunda olumlu davranış gösterirler.

Çok sayıda müşteriyi aynı anda takip etmek zor olabilir. Bunun için müşterilerinizi listeleyerek beklentilerini sıralayabilir ve çeşitli platformlardaki ilanlarla otomatik olarak eşleşmelerini sağlayabilirsiniz. Böylece hangi müşterinize hangi ilanın uygun olduğunu anında tespit edebilir ve fırsatları kaçırmadan onlarla iletişime geçebilirsiniz.

gayrimenkul-pazarlama-nasil-yapilir

Google ve Facebook Reklamlarından Faydalanın

Emlak şirketinizin daha fazla kişiye ulaşması ve tanınırlığının artması için reklam ve tanıtım çalışmaları yapmanız çok önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok reklam tekniği vardır. Günümüzde özellikle Google ve Facebook reklamları gayrimenkul pazarlama için etkili sonuçlar verir. Emlak arayışında olan kişilerin karşısına çıkan reklamlarınız sayesinde potansiyel müşterilerinize daha kolay ulaşabilirsiniz.

Hedef kitlenizi genişletmek ve doğru kitleye hitap edebilmek adına Google ve Facebook’un güçlü algoritmalarına güvenebilirsiniz. Böylece ilanlarınızla ilgilenebilecek kişiler, emlak şirketinizin reklamını görerek sizinle iletişim kurma eğiliminde olurlar. Bu da satışlarınızın artmasında etkili bir faktördür.

Referanslarınızı Öne Çıkartın

Gayrimenkul sektöründe güven her şeydir. Müşteriler pek çok emlak sitesinde araştırmalar yaparak çeşitli şirketlere ulaşırlar. Ancak bu şirketlerin güvenilir olması seçimi etkileyen en önemli faktörlerdendir. Bir müşterinin gayrimenkul şirketinize güvenmesi için ona referanslarınızı sunabilirsiniz. Özellikle kurumsal şirketlerle olan müşteri ilişkilerinizi öne çıkararak güven kazanabilirsiniz. Böylece potansiyel müşterileriniz, önceki müşterilerinizden etkilenerek size dair olumlu bir çıkarımda bulunabilir.

gayrimenkul-nasil-pazarlanir

Gayrimenkul Fotoğraf ve Videolarınıza Önem Verin

Ev, ofis, arsa, arazi, büro, depo vb. taşınmaz almak isteyen kişilerin en önem verdiği şeyler arasında gayrimenkul fotoğrafları yer alır. Sizinle iletişime geçmeden önce ilgilendikleri ilanın fotoğraflarını görmek isterler ve bu fotoğraflara göre ilanın kendilerine uygun olup olmadığına karar verirler. Eğer portföyünüzdeki evleri müşterilerinize en iyi şekilde sunmak istiyorsanız, fotoğraf ve videolara önem vermelisiniz.

Elinizdeki bir gayrimenkul pazarlama yaparken gayrimenkul ne kadar iyi olursa olsun, bunu dijital olarak doğru şekilde yansıtamazsanız potansiyel müşterilere ulaşamazsınız. Mevcut taşınmazı en doğru ve gerçekçi şekilde yansıtarak, vurucu özelliklerini öne çıkararak, özgün fotoğraflar kullanarak müşterilerinize pazarlayabilirsiniz.

Düzenli Olarak Veri Tabanınızı Güncelleyin

Müşteri portföyünüzün her geçen gün genişleyebilir ve bu geniş yelpazeyi yönetmek zorlaşabilir. Aynı şekilde elinizde gayrimenkullerin sayısı artabilir ve bunları müşterilerinizle eşleştirmek zor hale gelebilir. Bunu önlemek için veri tabanınızı düzenli olarak güncellemenizde fayda vardır. Böylece o an hangi ilanlarınızın ve ne gibi beklentilere sahip müşterilerinizin olduğunu bilebilirsiniz. Buna uygun olarak aksiyon almanız da kolaylaşır. 

Özellikle elinizden çıkardığınız ilanları portföyünüzden kaldırmayı, eski müşterilerinizi veri tabanınızdan çıkarmayı, yeni ilanları ve müşterileri veri tabanınıza eklemeyi unutmamalısınız. Eğer mümkünse ilanlarla müşterileri otomatik olarak eşleştiren uygulamalar kullanarak bu işinizi çok daha pratik bir hale getirebilirsiniz.

Alıcılarınız İçin Tüm İlanlardan Kendi Markanızla Sunumlar  Hazırlayın ve Gönderin

Emlak sektöründe etkili bir pazarlama için Revy her zaman yanınızda. Hizmet kalitenizi ve verimliliğinizi artırmak için gerekli tüm araçlara ulaşabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. CRM tabanlı bu dijital platform sayesinde alıcı talepleri ile ilanları otomatik eşleştirebilir, müşterilerinize ilanları kendi markanızla gönderebilir, farklı portallardaki ilanları tek ekranda görebilir ve akıllı bildirimler sayesinde tüm fırsatlardan anında haberdar olabilirsiniz. Her zaman her yerde bu hizmetlere ulaşabilmek için hemen Revy mobil uygulamasını indirebilirsiniz.

Yorum Yap

Günümüzde, birçok hizmet sektöründeki müşteriler, yaşamak istedikleri deneyimler için hizmet alıyor ve ödeme yapıyor. Değişen ve gelişen dijital dünyada emlak danışmanları da daha iyi satış yapabilmek için müşterilerine en iyi deneyimleri sunmak zorunda. Çünkü müşterilerin artık beklemeye tahammülü yok. Müşteriler, emlak danışmanına sordukları soruların cevabını kısa sürede almak istiyor ve daha verimli, hızlı hizmet talep ediyorlar. Bu durumda, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve onlara mümkün olan en kısa sürede uygun cevapları verebilmek için uygulamalara, teknolojik gelişmelere ihtiyaç duyuluyor....

Ancak, emlak danışmanlarının işlerini hızlı ve kaliteli yapmasını engelleyen birtakım sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlardan bazılarını sizler için listeledik:

Alıcı Yönetimi Eksiklikleri:

Sınırılı müşteri takip araçları nedeniyle satış fırsatlarının kaçırılması

Portföy ve Mülk Sahibi ile İlgili Sorunlar:
Mülk sahiplerinin satış/kiralama süreçlerini takip edememesi

Diğer Emlakçılar ve Ofis ile Paylaşım:
Emlakçılar arası iletişim ve paylaşımın markalar olması veya kısıtlı kalmasının portföylerin işleme dönüş süresini uzatması

Pazarlama:
Sınırlı pazarlama araç ve kanalları nedeniyle alınan portföylerde satışların düşük olması ve pazarlama araçlarının ekstra uzmanlık gerektirmesi, maliyetli olması

Müşteri Memnuniyeti:
Sektörde hizmet ve uygulama standartlarının henüz istenilen düzeye gelmemiş olması ve denetlenme sorunları

Doküman Yönetimi ve Arşivleme:
Gerekli eski belgelere, ofis şablonlarına dokümanlarına erişmede zorlukların yaşanması

Tüm bu sorunlar düşünüldüğünde, hepsine çözüm olabilecek ve gayrimenkul sektöründe hızı, verimliliği artıracak bir uygulamaya ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılıyor. Revy App tam da bu noktada devreye giriyor. En genel tanımıyla gayrimenkul profesyonellerine özel dijital iş platformu olan Revy App, CRM tabanlı mobil uygulama sayesinde, müşteri ilişkilerinizi, tüm dökümanlarınızı, ilanlarınızı, portföylerinizi ve ekibinizi basitçe yönetebileceğiniz tamamen emlak danışmanları ve emlak ofisleri düşünülerek tasarlandı.

Gayrimenkul Danışmanı Nedir?
Gayrimenkul satın almayı, kiralamayı ya da gayrimenkul satmayı, kiraya vermeyi planlayan müşterilerle çalışan, ofis, arsa, mülk gibi portföyleri tanıtan ve müşteri beklentileri doğrultusunda çözümler sunan kişiler gayrimenkul danışmanı olarak tanımlanır.

“Gayrimenkul danışmanı ne iş yapar?” arama motorlarında en sık aranan sorular arasındadır. Gayrimenkul sektöründe bütünsel olarak hizmet veren gayrimenkul danışmanlarının birçok görev tanımı bulunmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, gayrimenkul danışmanının en önemli görevlerinden biridir. Müşterinin ekonomik durumunu, beklentilerini, ihtiyaçlarını doğru anlayan emlak danışmanları, müşteri ihtiyacına uygun portföyler sunabilir. Bu da satış ya da kiralama sürecinin çok daha hızlı ve verimli geçmesi demektir. Böylece hem müşteri hem de gayrimenkul danışmanı süreçten memnun kalacaktır.

Gayrimenkul satmak isteyenlerle bağlantı geliştirmek ve portföy almak da gayrimenkul danışmanının görev tanımları arasındadır. Satış ya da kiralama yapacak müşteri kitlesi oluşturmadan yani elinde portföyler olmadan müşteri ağını geliştirmek ve alıcılarla irtibat kurmak mümkün olmayacaktır.
Konut satın almak ya da kiralamak isteyen müşteri kitlesine ulaşmak gayrimenkul danışmanı için oldukça önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bol bol tanıtım yapmak gerekecektir. Bu noktada dijital pazarlama ve internet reklamcılığı oldukça iyi sonuçlar alınmasına yardımcı olabilir. Yani gayrimenkul danışmanının dijital araçlara hakim olması ya da dijital araçlara hakim kişi/şirket bağlantıları kurması faydalı olacaktır.

Gayrimenkul danışmanı, bölgesini iyi tanımalıdır. Bölgesinin avantajlarını, dezavantajlarını bilen ve müşterilerine bunları olabilecek en doğru şekilde aktarabilen gayrimenkul danışmanları rakiplerinden bir adım öndedir.

Müşterilerle sürekli iletişim kurmak ve sorularına anında dönüş sağlamak, gayrimenkul danışmanı için çok önemlidir. Bu sayede hem mevcut müşterilerde müşteri memnuniyeti sağlanır hem de potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olur.

Güncelde kalmak gayrimenkul danışmanı için bir gerekliliktir. İyi bir gayrimenkul danışmanı her zaman sektörünü yakından takip eder ve gelişmeleri işine adapte eder.

Müşteri bilgilendirmek, yönlendirmek ve onlara emlak sektöründe danışmanlık yapmak da gayrimenkul danışmanın iş tanımları arasındadır.

Satış ve alış sırasında gereken belgeleri düzenlemek ve takibini yapmak da gayrimenkul danışmanının sorumluluğundadır.

Revy ile Gayrimenkul Pazarlaması Nasıl Yapılır?
Revy App, gayrimenkul danışmanları için özel olarak tasarlanan, bütünsel bir uygulamadır.

Emlak danışmanlarını ve ofisleri iş süreçlerini yaparken hızlandırmak, işlerini kolaylaştırmak ve verimli hale getirip sürecin tüm aşamalarının ölçülebilir ve takip edilebilir hale getirmek üzerinde kurulan uygulama, mobil durumda olan danışmanlar içinse nerede olurlarsa olsunlar, işlerinin tüm süreçlerini yönetmelerini sağlamayı amaçlar.

Revy App; müşteri yönetimi, portföy yönetimi, pazarlama araçlarından, müşteri memnuniyet anketine, doküman yönetimi ve raporlama modüllerine kadar gerekli geniş bir hizmet yelpazesi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Yani Revy App araçları ile gayrimenkul pazarlama süreci tamamen profesyonel bir şekilde yönetilebilir.