Gayrimenkul Sektöründe Pazarlama Teknikleri – 7 Etkili Pazarlama Yöntemi
Gayrimenkul sektörü, rekabetin çok yoğun olduğu ve dolayısıyla düzenli pazarlamanın zorunlu olduğu bir sektördür. Müşterilerinize kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilmek için pek çok pazarlama tekniği kullanabilir ve bu yöntemler sayesinde rakiplerinizden öne çıkabilirsiniz. Eğer pazarlama tekniğinizi belli bir strateji ile sürekli kılabilirseniz, başarı elde edebilirsiniz.
Günümüzde dijital araçlar ve teknolojinin yoğun olarak kullanılmasının bir sonucu olarak kişiler, gayrimenkul alanında da online olanaklara yönelir. Gayrimenkul sektöründe pazarlama teknikleri ile ilgili detaylı bilgi edinerek size uygun olanları tercih edebilirsiniz.
Dijital Varlıklarınızı Oluşturun
Müşterilerinize internet üzerinden ulaşabileceğiniz ve onların da size ulaşabileceği bir ortam sunmalısınız. Gayrimenkul sektöründe dijital varlığa sahip olmanız, müşterilerinizin size ulaşmadan önce pek çok ilan hakkında bilgi edinmesini ve daha kararlı bir şekilde iletişime geçmesini sağlar. Örneğin; bir gayrimenkul web sitesi açarak portföyünüzde bulunan ilanları buraya aktarabilirsiniz. Böylece ilanlarınızın fotoğraflarını, açıklamalarını inceleyen satın alma davranışı yüksek olan kişiler size ulaşır.
Eğer mümkünse kendinize ait bir mobil uygulama oluşturabilirsiniz. Böylece müşterileriniz çok daha pratik bir şekilde ilanlara ulaşabilir ve her yerde sizinle iletişime geçme şanslarını artırabilirsiniz. Gayrimenkul sektöründe yer alan bir firma olarak kendinize ait web sitesi ve mobil uygulamaya sahip olmanız, müşterilerinize güven verir. Dolayısıyla ilanlarınızın güvenilirliği sayesinde müşterilerinizin sizinle iletişim kurma ve ilanlarınıza yönelme ihtimali artar.
Müşterilerinizle Güçlü ve Kişiselleştirilmiş İletişim Kurun
Müşterilerinizin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde tespit edip onlarla özel iletişim kurmalısınız. Beklentilerine uygun ev, işyeri, arsa vb.gayrimenkuller pazara çıktığında müşterilerinize doğrudan ulaşıp bilgilendirmelisiniz. Bu sayede müşterileriniz kendini özel hisseder ve size olan güvenleri artar. Bu kişiselleştirilmiş iletişim sayesinde ilanlarınızı tercih etme konusunda olumlu davranış gösterirler.
Çok sayıda müşteriyi aynı anda takip etmek zor olabilir. Bunun için müşterilerinizi listeleyerek beklentilerini sıralayabilir ve çeşitli platformlardaki ilanlarla otomatik olarak eşleşmelerini sağlayabilirsiniz. Böylece hangi müşterinize hangi ilanın uygun olduğunu anında tespit edebilir ve fırsatları kaçırmadan onlarla iletişime geçebilirsiniz.
Google ve Facebook Reklamlarından Faydalanın
Emlak şirketinizin daha fazla kişiye ulaşması ve tanınırlığının artması için reklam ve tanıtım çalışmaları yapmanız çok önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok reklam tekniği vardır. Günümüzde özellikle Google ve Facebook reklamları gayrimenkul pazarlama için etkili sonuçlar verir. Emlak arayışında olan kişilerin karşısına çıkan reklamlarınız sayesinde potansiyel müşterilerinize daha kolay ulaşabilirsiniz.
Hedef kitlenizi genişletmek ve doğru kitleye hitap edebilmek adına Google ve Facebook’un güçlü algoritmalarına güvenebilirsiniz. Böylece ilanlarınızla ilgilenebilecek kişiler, emlak şirketinizin reklamını görerek sizinle iletişim kurma eğiliminde olurlar. Bu da satışlarınızın artmasında etkili bir faktördür.
Referanslarınızı Öne Çıkartın
Gayrimenkul sektöründe güven her şeydir. Müşteriler pek çok emlak sitesinde araştırmalar yaparak çeşitli şirketlere ulaşırlar. Ancak bu şirketlerin güvenilir olması seçimi etkileyen en önemli faktörlerdendir. Bir müşterinin gayrimenkul şirketinize güvenmesi için ona referanslarınızı sunabilirsiniz. Özellikle kurumsal şirketlerle olan müşteri ilişkilerinizi öne çıkararak güven kazanabilirsiniz. Böylece potansiyel müşterileriniz, önceki müşterilerinizden etkilenerek size dair olumlu bir çıkarımda bulunabilir.
Gayrimenkul Fotoğraf ve Videolarınıza Önem Verin
Ev, ofis, arsa, arazi, büro, depo vb. taşınmaz almak isteyen kişilerin en önem verdiği şeyler arasında gayrimenkul fotoğrafları yer alır. Sizinle iletişime geçmeden önce ilgilendikleri ilanın fotoğraflarını görmek isterler ve bu fotoğraflara göre ilanın kendilerine uygun olup olmadığına karar verirler. Eğer portföyünüzdeki evleri müşterilerinize en iyi şekilde sunmak istiyorsanız, fotoğraf ve videolara önem vermelisiniz.
Elinizdeki bir gayrimenkul pazarlama yaparken gayrimenkul ne kadar iyi olursa olsun, bunu dijital olarak doğru şekilde yansıtamazsanız potansiyel müşterilere ulaşamazsınız. Mevcut taşınmazı en doğru ve gerçekçi şekilde yansıtarak, vurucu özelliklerini öne çıkararak, özgün fotoğraflar kullanarak müşterilerinize pazarlayabilirsiniz.
Düzenli Olarak Veri Tabanınızı Güncelleyin
Müşteri portföyünüzün her geçen gün genişleyebilir ve bu geniş yelpazeyi yönetmek zorlaşabilir. Aynı şekilde elinizde gayrimenkullerin sayısı artabilir ve bunları müşterilerinizle eşleştirmek zor hale gelebilir. Bunu önlemek için veri tabanınızı düzenli olarak güncellemenizde fayda vardır. Böylece o an hangi ilanlarınızın ve ne gibi beklentilere sahip müşterilerinizin olduğunu bilebilirsiniz. Buna uygun olarak aksiyon almanız da kolaylaşır.
Özellikle elinizden çıkardığınız ilanları portföyünüzden kaldırmayı, eski müşterilerinizi veri tabanınızdan çıkarmayı, yeni ilanları ve müşterileri veri tabanınıza eklemeyi unutmamalısınız. Eğer mümkünse ilanlarla müşterileri otomatik olarak eşleştiren uygulamalar kullanarak bu işinizi çok daha pratik bir hale getirebilirsiniz.
Alıcılarınız İçin Tüm İlanlardan Kendi Markanızla Sunumlar Hazırlayın ve Gönderin
Emlak sektöründe etkili bir pazarlama için Revy her zaman yanınızda. Hizmet kalitenizi ve verimliliğinizi artırmak için gerekli tüm araçlara ulaşabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. CRM tabanlı bu dijital platform sayesinde alıcı talepleri ile ilanları otomatik eşleştirebilir, müşterilerinize ilanları kendi markanızla gönderebilir, farklı portallardaki ilanları tek ekranda görebilir ve akıllı bildirimler sayesinde tüm fırsatlardan anında haberdar olabilirsiniz. Her zaman her yerde bu hizmetlere ulaşabilmek için hemen Revy mobil uygulamasını indirebilirsiniz.